Det här är en online kurs vilket betyder att all interaktion sker via internet. Du får tillgång till föresläningar, demonstartioner och ett privat forum där du kan kommunicera med de andra kursdeltagarna (om du vill). I forumet kan du också ställa frågor till kursledaren.

Kursen börjar den 6 april och pågår under fem veckor. Ett par dagar innan kursstarten kommer du få information och inbjudan till den privata gruppen, där alla videor och diskussioner kommer att finnas. Varje söndag får du sedan ett kursbrev till din e-post med information om vad som händer under veckan och länkar till allt material.

Kursens veckoplan

Varje vecka har ett tema som vi utgår ifrån och som speglar innehållet i föreläsningarna och matlagningsdemonstrationerna.

Kickstarta

Vecka 1 börjar med temat Kickstart då vi går igenom grunderna för att lyckas med helt vegetarisk matlagning. Vilka verktyg du behöver, varför man ska äta vegetarisk och alternativ till mjölk, och ägg. Videodemonstrationerna visar enklare rätter som de flesta klarar av att laga utan någon större erfarenhet.

Näring och energi

Under vecka 2 ligger fokus på Näring och energi, då går vi igenom vad som är viktigt att tänka på när man äter vegetariskt. Hur du får i dig tillräckligt med protein, vitaminer och mineraler? Recepten den här veckan visar på bra kombinationer för att säkerställa en bra näringsbalans.

Träning och livsstil

Att träna och det på en ganska hög nivå, går det att göra på en helt vegetarisk kost? Under vecka 4 lägger vi allt krut på Träning. Du får konkreta tips på vad du ska tänka på, och recepten den här veckan är riktigt matiga så att du verkligen blir mätt när du håller igång.

Bjud på något gott

Vare sig det är till en födelsedagsfest eller bara till eftermiddagsfikat är det skönt att veta att det går att göra helt vegetariska efterrätter som faktiskt smakat gott! Kan man göra efterrätter utan vitt socker eller vetemjöl? Under veckan 4 demonstreras det härliga recept som förgyller de där speciella tillfällena i livet utan att vara för onyttiga.

Hur du kommer vidare

Vecka 5 är sista veckan, då vi fokuserar på vi kan ta med oss den nya kunskapen ut i livet och fortsätta med en hälsosam livsstil. Recepten som demonstreras den här veckan är en blandning av lite smått och gott utifrån de koncept vi tagit upp under veckan.

Anmäl dig redan idag!

kikärtsbiffar kaka1 lunchtallriksnabblunch_large